loading...

خیلی تنها

بازدید : 3
سه شنبه 18 آبان 1400 زمان : 20:31

صدمات محل کار و آسيب شغلي

صدمات محل کار صدمات يا بيماري هايي هستند که در رابطه با شغل کارمند رخ مي دهند. بسياري از ايالت ها تعريف آسيب محل کار را به آسيبي که "از شغل و در جريان کار ناشي مي شود" محدود مي کنند تا از پيگيري غرامت براي آسيب هايي که مستقيماً توسط شغل ايجاد نشده است توسط کارکنان جلوگيري شود. به طور کلي، آسيب محل کار به دليل ناامن بودن محيط کار رخ مي دهد (محل کار خطرناک است، تجهيزات معيوب هستند، يا محيط با مواد شيميايي خطرناک آلوده شده است). علاوه بر اين، مشاغلي که به حرکات تکراري يا دشوار نياز دارند (مثلاً کار در کارخانه يا بلند کردن اجسام سنگين) ممکن است باعث آسيب شوند.

انواع آسيب در محل کار

انواع آسيب ها و بيماري هاي محل کار که قابل جبران هستند شامل شرايطي است که در طول زمان به دليل شرايط بد کاري ايجاد مي شود (به عنوان مثال، برخي شرايط قلبي عروقي، گوارشي و استرس). علاوه بر اين، صدمات شخصي (از جمله آسيب‌هاي ناشي از لغزش و سقوط، آسيب‌هاي مغزي، آسيب‌هاي نخاعي و موارد ديگر) ناشي از تصادف در حين کار، تحت قانون آسيب‌هاي محل کار قرار مي‌گيرد. در نهايت، برخي از شرايط رواني يا عاطفي ناشي از فضاي خصمانه محل کار را مي توان جبران کرد.

آسيب هاي محل کار در زمينه هاي مختلف رخ مي دهد. هر يک از انواع آسيب هاي محيط کار زير مي تواند به طور جدي و دائمي توانايي شما براي کار و زندگي عادي را به خطر بيندازد. اين آسيب ها علاوه بر دردناک بودن، ممکن است پتانسيل درآمد شما و امنيت مالي خانواده شما را تهديد کند. يک وکيل آسيب هاي شخصي متخصص در دعاوي مربوط به جراحات در محل کار مي تواند به شما در دريافت غرامت کمک کند تا بتوانيد هزينه هاي مربوط به آسيب خود را پوشش داده و خانواده خود را تامين کنيد.

سقوط و ساير آسيب هاي تروماتيک

سقوط در بين کارگران ساختماني، معدنچيان و کارمندان کارخانه رايج است. بسياري از حوادث ساختماني شامل سقوط از نردبان يا داربست معيوب مي شود. سقوط از چندين طبقه به بالا مي تواند استخوان ها را بشکند ، باعث صدمات داخلي شود و حتي منجر به فلج دائمي يا مرگ شود. کارگراني که چنين آسيب هايي را متحمل مي شوند ، مي توانند انتظار داشته باشند که در زمان بهبودي مدت زمان قابل توجهي را در محل کار از دست بدهند و بسياري ديگر هرگز قادر به بازگشت نيستند.

آسيب هاي حرکتي مکرر

صدمات حرکتي مکرر نتيجه انجام يک حرکت مشخصه مکرر است. به عنوان مثال، بسياري از کارگراني که روز خود را صرف تايپ کردن با صفحه کليد کامپيوتر بدون حفاظت ارگونوميک مناسب مي کنند، از سندروم تونل کارپال رنج مي برند که باعث مي شود بسياري از ادامه کار براي مدت طولاني ناتوان باشند. کارفرمايان ملزم به پيش بيني چنين خطرات و حفاظت مناسب از کارکنان خود هستند.

شرايط قرار گرفتن در معرض مزمن

بسياري از مشاغل پرخطر شامل قرار گرفتن در معرض مواد سمي هستند. معدنچيان و کارگران صنعتي که مشاغل آنها مستلزم کار با مواد شيميايي و معدني خطرناک است ، از تجهيزات ايمني مناسب و ساير اقدامات حفاظتي براي جلوگيري از بيماري در اثر تماس مزمن برخوردار هستند. نمونه کلاسيک اين سناريو قرار گرفتن در معرض آزبست است. کساني که در اواسط تا اواخر قرن بيستم در معرض آزبست قرار گرفتند، از آن زمان به مزوتليوما و ساير مشکلات سلامتي تهديد کننده زندگي مبتلا شدند، زيرا به اندازه کافي محافظت نشده بودند.

تروماي رواني و عاطفي

همه صدمات محل کار ماهيت فيزيکي ندارند. بسياري از کارگران به دليل ماهيت کارشان دچار مشکلات رواني شديد مي شوند. محيط کار خصمانه، که در آن برخي از کارگران قرباني تبعيض يا سوء استفاده بر اساس جنسيت، نژاد، گرايش جنسي، مذهب يا عوامل ديگر هستند، مي تواند از نظر رواني و عاطفي ويرانگر باشد. بسياري از کارگران در مشاغل بسيار خطرناک يا پر استرس دچار اختلالات مربوط به استرس مي شوند که نياز به درمان پرهزينه دارد و آنها را از ادامه کار ناتوان مي کند.

علل شايع آسيب هاي محل کار

کارفرمايان موظف هستند محل کار ايمن را براي کارکنان خود حفظ کنند، اما بسياري از آنها در انجام اين کار کوتاهي مي کنند و در نتيجه هر ساله کارگران آسيب مي بينند. از اين ليست براي شناسايي خطرات محل کار و تعيين اينکه آيا ممکن است در معرض خطر باشيد استفاده کنيد. اگر قبلاً در محل کار آسيب ديده‌ايد، ممکن است حق دريافت غرامت براي صدمات، صورت‌حساب‌هاي پزشکي و ساير خسارات خود را داشته باشيد.

تجهيزات مضر يا خطرناک

يکي از شايع ترين علل آسيب هاي محل کار، تجهيزات معيوب يا خطرناک است. تجهيزات اگر طراحي، توليد، مونتاژ يا تعمير ضعيفي داشته باشند ممکن است خطرناک باشند. هر چيزي از ماشين آلات سنگين پيچيده و ابزارهاي برقي گرفته تا نردبان و داربست با توجه به شرايط مناسب مي تواند باعث صدمه ناتوان کننده يا کشنده شود. اين نوع حوادث به ويژه در سايت هاي ساخت و ساز و معدن رايج است.

مواد خطرناک

بسياري از کارگران در معرض مواد سمي هستند. کارمنداني که شغلشان شامل کار با مواد سمي است، حق دارند از تدابير حفاظتي مناسب برخوردار شوند تا در معرض خطر غيرضروري بيماري يا جراحت قرار نگيرند. به عنوان مثال، بسياري از کارگران در صنعت آزبست در معرض سطوح ناايمن آزبست قرار گرفتند

قرن بيستم و در حال حاضر در حال توسعه مزوتليوما، آزبستوز، سرطان ريه، و ساير شرايط در نتيجه.

حرکت تکراري

کارگراني که شغلشان مستلزم انجام يک يا چند حرکت تکراري مشخصه است، در خطر آسيب هستند. سندرم تونل کارپال ناشي از تايپ کردن يک مثال شناخته شده از آسيب حرکتي مکرر است که ممکن است توانايي فرد را براي انجام کار خود مختل کند.

تصادفات وسايل نقليه موتوري

وسايل نقليه موتوري جزء مشاغل بسياري از مردم هستند و در جايي که وسايل نقليه موتوري وجود دارد، هميشه خطر وجود دارد. اين حوادث ممکن است ناشي از بي احتياطي رانندگان يا نقص در عملکرد تجهيزات باشد. آنها اغلب جدي و گاهي کشنده هستند.

دستورالعمل هاي ايمني ناکافي

همه محل هاي کار ملزم به ايجاد و اجراي دستورالعمل هاي ايمني مناسب جهت حفاظت از کارکنان خود هستند. محل هاي کاري که اين کار را انجام نمي دهند تقريبا هميشه خطرناک هستند.

آموزش ناکافي

بسياري از کارگران سالانه آسيب مي بينند زيرا آنها يا همکارانشان آموزش هاي لازم براي ايجاد يک محل کار ايمن را نمي بينند. همه کارفرمايان موظفند به منظور جلوگيري از صدمات ، کارکنان خود را به طور کامل آموزش دهند. کارگراني که تحت آموزش قرار مي گيرند يا از آنها خواسته مي شود وظايفي را انجام دهند که براي آنها فاقد صلاحيت است ، خود و ديگران را در معرض خطر قرار مي دهند.

رفتار بي پروا همکار

کارمندان مي‌توانند با وجود آموزش‌هاي کامل ايمني و دستورالعمل‌هاي مناسب، زماني که همکارانشان بي‌احتياطي يا تحت تأثير رفتار مي‌کنند، به آنها آسيب بزنند. در اين موارد مي توان افراد بي احتياط را مسئول دانست، اما سرپرستان آنها و کساني که آنها را استخدام کرده اند نيز مي توانند مسئول باشند.

آسيب هاي محل کار - آيا به وکيل نياز دارم؟

اگر در محل کار آسيب ديديد، ممکن است عاقلانه باشد که به دنبال مشاور حقوقي باشيد. در صورت آسيب ديدگي در کار ، وکيل مي تواند از حقوق قانوني شما محافظت کرده و علايق شما را ارتقا دهد. اگر در مورد ادعاي غرامت کارگران شما عوارضي وجود دارد، يک وکيل مي تواند شما را در مورد حقوق شما راهنمايي کند و اطلاعاتي را که براي تصميم گيري آگاهانه در مورد پيگيري غرامت نياز داريد در اختيار شما قرار دهد. اگر حق داريد از راه هاي ديگر مانند ادعاي قانون مسئوليت کارفرمايان فدرال (FELA) غرامت دريافت کنيد ، وکيل مي تواند به شما وکالت قانوني بدهد و مراحل قانوني را انجام دهد ، زيرا چنين ادعاهايي در دادگاه مطرح مي شود.

اگر ادعاي غرامت کارگران شما مورد اعتراض قرار گرفته باشد، به نفع شماست که از يک وکيل واجد شرايط راهنمايي قانوني بخواهيد. اگر در حين کار آسيب ديده ايد، ممکن است واجد شرايط دريافت غرامت مالي براي دستمزد از دست رفته، درمان پزشکي، توانبخشي حرفه اي، و در موارد آسيب دائمي، کاهش ظرفيت کسب درآمد يا از دست دادن درآمد آينده باشيد. هدف از بيمه غرامت کارگران، تامين غرامت مناسب کارگران آسيب ديده بدون نياز به اقدام قانوني است. با اين حال، زماني که ادعاي غرامت کارگران رد شده يا مورد اعتراض قرار گرفته است، ممکن است اقدام قانوني براي کمک به شما براي دريافت غرامتي که شايسته آن است ضروري باشد.

جراحات محل کار - چه کسي مي تواند ادعا کند؟

هرکسي که در محل کار آسيب ديده و به غرامت کارگران از طريق کارفرما يا ارائه‌دهنده بيمه دسترسي داشته باشد، مي‌تواند ادعاي خسارت مالي کند (در برخي موارد، مانند کارمندان راه‌آهن، ادعاها بايد از طريق قانون مسئوليت کارفرمايان فدرال ارائه شود). براي طرح ادعاي خسارت کارگران نيازي به تعيين تقصير نيست. هدف از پوشش غرامت کارگران، ارائه غرامت به کارگران آسيب ديده براي هزينه هاي درماني، هزينه هاي توانبخشي و از دست دادن دستمزد بدون نياز به اقدام قانوني و بدون توجه به اينکه چه کسي مسئول آسيب بوده است. اگر در محل کار دچار صدمه شده ايد و آنقدر شديد است که نياز به مراقبت پزشکي داشته باشد يا شما را از انجام وظايف کاري خود منع کند ، مي توانيد تقاضاي جبران خسارت کارگران را داشته باشيد.

اگر در حين کار مجروح شده ايد يا از يک بيماري مرتبط با کار رنج مي بريد، مهم است که در اسرع وقت پس از وقوع حادثه يا شروع بيماري، درخواست غرامت کارگران را مطرح کنيد. در صورت عدم ارائه به موقع مطالبه جبران خسارت کارگران ، مي تواند توانايي شما را در به دست آوردن غرامت مورد نياز به خطر بيندازد. اگر فاصله زماني بين وقوع حادثه و تاريخ تشکيل ادعا مهم باشد ، ممکن است تحقيقات در مورد مشروعيت دعوي را آغاز کند. همچنين توجه به اين نکته ضروري است که در برخي موارد، در صورت انقضاي مدت زمان محدوديت، صلاحيت شما براي ارائه ادعاي غرامت کارگران ممکن است براي هميشه لغو شود.

محدوديت هاي مربوط به آسيب محل کار

در قانون صدمات شخصي، قانون محدوديت به دوره زماني اشاره دارد که از زمان وقوع آسيب در محل کار (اغلب به عنوان "تاريخ آسيب" ناميده مي شود) يا زماني که چنين آسيبي کشف مي شود ("تاريخ کشف")، تا آخرين روزي که ممکن است پرونده آسيب محل کار تشکيل شود. شخصي که در اثر تصادف در محل کار مجروح شده است و در حال برنامه ريزي براي تشکيل پرونده است، بايد قبل از سپري شدن مدت زمان محدوديت براي انجام اين کار تمام تلاش خود را بکند. در صورتي که مدت محدوديت قبل از طرح دعوي منقضي شود.

براي اطلاعات بيشتر کليک کنيد

صدمات محل کار و آسيب شغلي

صدمات محل کار صدمات يا بيماري هايي هستند که در رابطه با شغل کارمند رخ مي دهند. بسياري از ايالت ها تعريف آسيب محل کار را به آسيبي که "از شغل و در جريان کار ناشي مي شود" محدود مي کنند تا از پيگيري غرامت براي آسيب هايي که مستقيماً توسط شغل ايجاد نشده است توسط کارکنان جلوگيري شود. به طور کلي، آسيب محل کار به دليل ناامن بودن محيط کار رخ مي دهد (محل کار خطرناک است، تجهيزات معيوب هستند، يا محيط با مواد شيميايي خطرناک آلوده شده است). علاوه بر اين، مشاغلي که به حرکات تکراري يا دشوار نياز دارند (مثلاً کار در کارخانه يا بلند کردن اجسام سنگين) ممکن است باعث آسيب شوند.

انواع آسيب در محل کار

انواع آسيب ها و بيماري هاي محل کار که قابل جبران هستند شامل شرايطي است که در طول زمان به دليل شرايط بد کاري ايجاد مي شود (به عنوان مثال، برخي شرايط قلبي عروقي، گوارشي و استرس). علاوه بر اين، صدمات شخصي (از جمله آسيب‌هاي ناشي از لغزش و سقوط، آسيب‌هاي مغزي، آسيب‌هاي نخاعي و موارد ديگر) ناشي از تصادف در حين کار، تحت قانون آسيب‌هاي محل کار قرار مي‌گيرد. در نهايت، برخي از شرايط رواني يا عاطفي ناشي از فضاي خصمانه محل کار را مي توان جبران کرد.

آسيب هاي محل کار در زمينه هاي مختلف رخ مي دهد. هر يک از انواع آسيب هاي محيط کار زير مي تواند به طور جدي و دائمي توانايي شما براي کار و زندگي عادي را به خطر بيندازد. اين آسيب ها علاوه بر دردناک بودن، ممکن است پتانسيل درآمد شما و امنيت مالي خانواده شما را تهديد کند. يک وکيل آسيب هاي شخصي متخصص در دعاوي مربوط به جراحات در محل کار مي تواند به شما در دريافت غرامت کمک کند تا بتوانيد هزينه هاي مربوط به آسيب خود را پوشش داده و خانواده خود را تامين کنيد.

سقوط و ساير آسيب هاي تروماتيک

سقوط در بين کارگران ساختماني، معدنچيان و کارمندان کارخانه رايج است. بسياري از حوادث ساختماني شامل سقوط از نردبان يا داربست معيوب مي شود. سقوط از چندين طبقه به بالا مي تواند استخوان ها را بشکند ، باعث صدمات داخلي شود و حتي منجر به فلج دائمي يا مرگ شود. کارگراني که چنين آسيب هايي را متحمل مي شوند ، مي توانند انتظار داشته باشند که در زمان بهبودي مدت زمان قابل توجهي را در محل کار از دست بدهند و بسياري ديگر هرگز قادر به بازگشت نيستند.

آسيب هاي حرکتي مکرر

صدمات حرکتي مکرر نتيجه انجام يک حرکت مشخصه مکرر است. به عنوان مثال، بسياري از کارگراني که روز خود را صرف تايپ کردن با صفحه کليد کامپيوتر بدون حفاظت ارگونوميک مناسب مي کنند، از سندروم تونل کارپال رنج مي برند که باعث مي شود بسياري از ادامه کار براي مدت طولاني ناتوان باشند. کارفرمايان ملزم به پيش بيني چنين خطرات و حفاظت مناسب از کارکنان خود هستند.

شرايط قرار گرفتن در معرض مزمن

بسياري از مشاغل پرخطر شامل قرار گرفتن در معرض مواد سمي هستند. معدنچيان و کارگران صنعتي که مشاغل آنها مستلزم کار با مواد شيميايي و معدني خطرناک است ، از تجهيزات ايمني مناسب و ساير اقدامات حفاظتي براي جلوگيري از بيماري در اثر تماس مزمن برخوردار هستند. نمونه کلاسيک اين سناريو قرار گرفتن در معرض آزبست است. کساني که در اواسط تا اواخر قرن بيستم در معرض آزبست قرار گرفتند، از آن زمان به مزوتليوما و ساير مشکلات سلامتي تهديد کننده زندگي مبتلا شدند، زيرا به اندازه کافي محافظت نشده بودند.

تروماي رواني و عاطفي

همه صدمات محل کار ماهيت فيزيکي ندارند. بسياري از کارگران به دليل ماهيت کارشان دچار مشکلات رواني شديد مي شوند. محيط کار خصمانه، که در آن برخي از کارگران قرباني تبعيض يا سوء استفاده بر اساس جنسيت، نژاد، گرايش جنسي، مذهب يا عوامل ديگر هستند، مي تواند از نظر رواني و عاطفي ويرانگر باشد. بسياري از کارگران در مشاغل بسيار خطرناک يا پر استرس دچار اختلالات مربوط به استرس مي شوند که نياز به درمان پرهزينه دارد و آنها را از ادامه کار ناتوان مي کند.

علل شايع آسيب هاي محل کار

کارفرمايان موظف هستند محل کار ايمن را براي کارکنان خود حفظ کنند، اما بسياري از آنها در انجام اين کار کوتاهي مي کنند و در نتيجه هر ساله کارگران آسيب مي بينند. از اين ليست براي شناسايي خطرات محل کار و تعيين اينکه آيا ممکن است در معرض خطر باشيد استفاده کنيد. اگر قبلاً در محل کار آسيب ديده‌ايد، ممکن است حق دريافت غرامت براي صدمات، صورت‌حساب‌هاي پزشکي و ساير خسارات خود را داشته باشيد.

تجهيزات مضر يا خطرناک

يکي از شايع ترين علل آسيب هاي محل کار، تجهيزات معيوب يا خطرناک است. تجهيزات اگر طراحي، توليد، مونتاژ يا تعمير ضعيفي داشته باشند ممکن است خطرناک باشند. هر چيزي از ماشين آلات سنگين پيچيده و ابزارهاي برقي گرفته تا نردبان و داربست با توجه به شرايط مناسب مي تواند باعث صدمه ناتوان کننده يا کشنده شود. اين نوع حوادث به ويژه در سايت هاي ساخت و ساز و معدن رايج است.

مواد خطرناک

بسياري از کارگران در معرض مواد سمي هستند. کارمنداني که شغلشان شامل کار با مواد سمي است، حق دارند از تدابير حفاظتي مناسب برخوردار شوند تا در معرض خطر غيرضروري بيماري يا جراحت قرار نگيرند. به عنوان مثال، بسياري از کارگران در صنعت آزبست در معرض سطوح ناايمن آزبست قرار گرفتند

قرن بيستم و در حال حاضر در حال توسعه مزوتليوما، آزبستوز، سرطان ريه، و ساير شرايط در نتيجه.

حرکت تکراري

کارگراني که شغلشان مستلزم انجام يک يا چند حرکت تکراري مشخصه است، در خطر آسيب هستند. سندرم تونل کارپال ناشي از تايپ کردن يک مثال شناخته شده از آسيب حرکتي مکرر است که ممکن است توانايي فرد را براي انجام کار خود مختل کند.

تصادفات وسايل نقليه موتوري

وسايل نقليه موتوري جزء مشاغل بسياري از مردم هستند و در جايي که وسايل نقليه موتوري وجود دارد، هميشه خطر وجود دارد. اين حوادث ممکن است ناشي از بي احتياطي رانندگان يا نقص در عملکرد تجهيزات باشد. آنها اغلب جدي و گاهي کشنده هستند.

دستورالعمل هاي ايمني ناکافي

همه محل هاي کار ملزم به ايجاد و اجراي دستورالعمل هاي ايمني مناسب جهت حفاظت از کارکنان خود هستند. محل هاي کاري که اين کار را انجام نمي دهند تقريبا هميشه خطرناک هستند.

آموزش ناکافي

بسياري از کارگران سالانه آسيب مي بينند زيرا آنها يا همکارانشان آموزش هاي لازم براي ايجاد يک محل کار ايمن را نمي بينند. همه کارفرمايان موظفند به منظور جلوگيري از صدمات ، کارکنان خود را به طور کامل آموزش دهند. کارگراني که تحت آموزش قرار مي گيرند يا از آنها خواسته مي شود وظايفي را انجام دهند که براي آنها فاقد صلاحيت است ، خود و ديگران را در معرض خطر قرار مي دهند.

رفتار بي پروا همکار

کارمندان مي‌توانند با وجود آموزش‌هاي کامل ايمني و دستورالعمل‌هاي مناسب، زماني که همکارانشان بي‌احتياطي يا تحت تأثير رفتار مي‌کنند، به آنها آسيب بزنند. در اين موارد مي توان افراد بي احتياط را مسئول دانست، اما سرپرستان آنها و کساني که آنها را استخدام کرده اند نيز مي توانند مسئول باشند.

آسيب هاي محل کار - آيا به وکيل نياز دارم؟

اگر در محل کار آسيب ديديد، ممکن است عاقلانه باشد که به دنبال مشاور حقوقي باشيد. در صورت آسيب ديدگي در کار ، وکيل مي تواند از حقوق قانوني شما محافظت کرده و علايق شما را ارتقا دهد. اگر در مورد ادعاي غرامت کارگران شما عوارضي وجود دارد، يک وکيل مي تواند شما را در مورد حقوق شما راهنمايي کند و اطلاعاتي را که براي تصميم گيري آگاهانه در مورد پيگيري غرامت نياز داريد در اختيار شما قرار دهد. اگر حق داريد از راه هاي ديگر مانند ادعاي قانون مسئوليت کارفرمايان فدرال (FELA) غرامت دريافت کنيد ، وکيل مي تواند به شما وکالت قانوني بدهد و مراحل قانوني را انجام دهد ، زيرا چنين ادعاهايي در دادگاه مطرح مي شود.

اگر ادعاي غرامت کارگران شما مورد اعتراض قرار گرفته باشد، به نفع شماست که از يک وکيل واجد شرايط راهنمايي قانوني بخواهيد. اگر در حين کار آسيب ديده ايد، ممکن است واجد شرايط دريافت غرامت مالي براي دستمزد از دست رفته، درمان پزشکي، توانبخشي حرفه اي، و در موارد آسيب دائمي، کاهش ظرفيت کسب درآمد يا از دست دادن درآمد آينده باشيد. هدف از بيمه غرامت کارگران، تامين غرامت مناسب کارگران آسيب ديده بدون نياز به اقدام قانوني است. با اين حال، زماني که ادعاي غرامت کارگران رد شده يا مورد اعتراض قرار گرفته است، ممکن است اقدام قانوني براي کمک به شما براي دريافت غرامتي که شايسته آن است ضروري باشد.

جراحات محل کار - چه کسي مي تواند ادعا کند؟

هرکسي که در محل کار آسيب ديده و به غرامت کارگران از طريق کارفرما يا ارائه‌دهنده بيمه دسترسي داشته باشد، مي‌تواند ادعاي خسارت مالي کند (در برخي موارد، مانند کارمندان راه‌آهن، ادعاها بايد از طريق قانون مسئوليت کارفرمايان فدرال ارائه شود). براي طرح ادعاي خسارت کارگران نيازي به تعيين تقصير نيست. هدف از پوشش غرامت کارگران، ارائه غرامت به کارگران آسيب ديده براي هزينه هاي درماني، هزينه هاي توانبخشي و از دست دادن دستمزد بدون نياز به اقدام قانوني و بدون توجه به اينکه چه کسي مسئول آسيب بوده است. اگر در محل کار دچار صدمه شده ايد و آنقدر شديد است که نياز به مراقبت پزشکي داشته باشد يا شما را از انجام وظايف کاري خود منع کند ، مي توانيد تقاضاي جبران خسارت کارگران را داشته باشيد.

اگر در حين کار مجروح شده ايد يا از يک بيماري مرتبط با کار رنج مي بريد، مهم است که در اسرع وقت پس از وقوع حادثه يا شروع بيماري، درخواست غرامت کارگران را مطرح کنيد. در صورت عدم ارائه به موقع مطالبه جبران خسارت کارگران ، مي تواند توانايي شما را در به دست آوردن غرامت مورد نياز به خطر بيندازد. اگر فاصله زماني بين وقوع حادثه و تاريخ تشکيل ادعا مهم باشد ، ممکن است تحقيقات در مورد مشروعيت دعوي را آغاز کند. همچنين توجه به اين نکته ضروري است که در برخي موارد، در صورت انقضاي مدت زمان محدوديت، صلاحيت شما براي ارائه ادعاي غرامت کارگران ممکن است براي هميشه لغو شود.

محدوديت هاي مربوط به آسيب محل کار

در قانون صدمات شخصي، قانون محدوديت به دوره زماني اشاره دارد که از زمان وقوع آسيب در محل کار (اغلب به عنوان "تاريخ آسيب" ناميده مي شود) يا زماني که چنين آسيبي کشف مي شود ("تاريخ کشف")، تا آخرين روزي که ممکن است پرونده آسيب محل کار تشکيل شود. شخصي که در اثر تصادف در محل کار مجروح شده است و در حال برنامه ريزي براي تشکيل پرونده است، بايد قبل از سپري شدن مدت زمان محدوديت براي انجام اين کار تمام تلاش خود را بکند. در صورتي که مدت محدوديت قبل از طرح دعوي منقضي شود.

براي اطلاعات بيشتر کليک کنيد

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 201
  • بازدید کلی : 2261
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی